Påsk!

Hejsan!

Här veckan hade vi inga vanliga lektioner, under tiden när vi inte hade någon lektion så gjorde vi klart med våran utvecklingssamtal klart! =)
Mer vet jag inte vad vi har gjort joo...Karin kom till oss igår och bjöd på fika och hon gav oss varsin diplom. Diplomen fanns ett bild på oss, jag fick de var gammalt bild! Men diplomen finns kvar på elevhemmet äsch den får stå på tavlan tills jag kommer dit.
Igår på elevhemmet skulle jag gå ner ifrån övervåningen så mötte jag min personal då hon sa:

personalen- hörru kan du inte stanna där uppe en liten stund.
jag- okej så gick jag upp.

Senare hörde jag dörren smallde så tänkte jag aha nu kommer Matilda hem, så gick jag ner då sa min personal inget om det. Så vi snackade o snackade och jag visade mitt diplom till henne, hon tyckte det var fint sagt!
Sen sa hon vi ska vänta på Agnes bara...!
När Agnes kom hem så var alla elever hemma igen i huset, så sa min personal nu kan ni leta efter påskäggen.
Jag tänkte men herregud de är ju hon menade att jag skulle vänta där uppe en liten stund.

Så vi letade väldigt mycket, men när jag och Elvira vi både hamnade i tvättstugan så tänkte jag kolla i tvättmaskinen men då puttade Elvira på mig så jag föll ner på golvet. Men när Elvira tog upp äggen stod det Lisa på den så sa hon grr...jag skrattade bara hihi! =)
Men sen hittade Elvira hennes ägg inne i gamla spisen vi har inne i köket, på kvällen käkade vi lite men några av oss sparade resten av lovet! :D

Idag var det påskpyssel så vi delade i olika grupper och gjorde de aktiviteter som finns där...vi gjorde påsk lilja, påskägg, fixa glad påsk papper och sen stafett. Efter alla aktiviteter och lunchen var vi inne i vårt klassrum och spelade Stad och Land alltså vi får en bokstav t.ex S så hos staden ska kanske Stockholm och landet är kanske Sverige blaabla sånt där, ni vet säkert kanske vad jag menade...!

Jag vill ha Apple Iphone skall snacka om det med pappa! :D

 Det är sådan mobil som jag vill ha! ;)

Ikväll tror jag inte att jag vill blogga mera men kanske under påsklovet...! :D

Byee Olssorna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0